
Gra uczniów klasy 2eft „New Hero();” drugą najlepszą grą edukacyjną w Polsce w konkursie GEEK 2023
Choć od tego wydarzenia minęło sporo czasu warto przypomnieć niecodzienny sukces uczniów klasy 2eft: Kacpra Bronki, Kacpra Hanusa i Sebastiana Drabika w ogólnopolskim konkursie GEEK. Gra napisana przez zespół TCG zajęła drugie miejsce w Polsce w kategorii implementacja wśród uczniów szkół ponadpodstawowych.
Zachęcamy do pobrania gry New Hero(); i spróbowania swoich sił w programowaniu, bo tego możemy nauczyć się w tej grze.
https://newhero-project.web.app/
W tym roku finały ogólnopolskich konkursów informatycznych odbyły się w Światowym Dniu Społeczeństwa Informacyjnego 17 maja 2023 roku w Warszawie w auli Teatru Ateneum. W imprezie uczestniczyli uczniowie wraz z opiekunami z całej Polski z dwóch konkursów – Konkursu GEEK i Geniallne Miejsca – oba konkursy organizowane były przez Polskie Towarzystwo Informatyczne – Sekcję Informatyki Szkolnej.
Uroczystość zaszczycił swoją obecnością Dyrektor Centrum Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie Edukacji i Nauki pan Mateusz Rafał oraz Prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego pan Wiesław Paluszyński, Pani Katarzyna Lewandowska z biura Nowych Technologii IPN oraz przedstawiciele sponsorów.
Celem Konkursu GEEK było rozwijanie wśród nauczycieli i uczniów zainteresowań i pasji związanych z tworzeniem edukacyjnych gier komputerowych będących pomocą w nauce różnych przedmiotów jak np. historia, chemia, fizyka, biologia, geografia, matematyka, informatyka itp. Podczas przygotowywania prac konkursowych młodzież ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych miała okazję zmierzyć się z programowaniem gier, wykorzystywać różne narzędzia informatyczne do pracy, a także rozwijać umiejętności pracy zespołowej.
Konkurs GEEK został objęty patronatem przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Partnerem III edycji Konkursu GEEK był ICDL Polska, Sektorowa Rada ds. Kompetencji Informatyka oraz Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej. Sponsorzy nagród: SAMSUNG, Ministerstwo Edukacji i Nauki, SELGROS, DAGMA BEZPIECZEŃSTWO IT oraz ESET Digital Security, Śląskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne KISS, KORBO, ABIX Edukacja, SOLECTRIC POLSKA, HELION oraz BeCREO Technologies.
Laureaci tegorocznego Konkursu GEEK opuścili aulę z wielkimi paczkami nagród i udali się na zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik.
LAUREACI III EDYCJI KONKURSU GEEK za rok 2022/2023
KATEGORIA IMPLEMENTACJA:
I MIEJSCA SZKOŁY PONADPODSTAWOWE
Arbor Genesis zespołu ProximaCode w składzie:
Mariusz Jacek i Sebastian Golba
Zespół Szkół Technicznych w Mielcu,
opiekun: p. Paweł Skowron
II MIEJSCA SZKOŁY PONADPODSTAWOWE:
New Hero(); zespołu: TCG w składzie:
Kacper Bronka, Kacper Hanus i Sebastian Drabik
Zespół Szkół Elektrycznych i Ogólnokształcących w Krośnie,
opiekun p. Radosław Bargieł
III MIEJSCA SZKOŁY PONADPODSTAWOWE:
code(base) zespołu Overqualified w składzie:
Bartosz Zanijat, Jeremiasz Mroczek i Mariusz Szlęzak
Zespół Szkół Zawodowych nr 2 w Starachowicach,
opiekun p. Mariusz Nowak.
Gratulujemy sukcesu naszym zdolnym PROGRAMISTOM i ich opiekunowi panu Radosławowi Bargieł.
Życzymy sukcesów w kolejnych konkursach !!!